АМКУ підвищує увагу до ринку фармацевтичних та антисептичних засобів, і попереджає виробників про відповідальність за поширення недостовірної інформації.

У зв’язку з пандемією #COVID-2019 та ажіотажем на ринку дезінфекційних та антисептичних засобів, Антимонопольний комітет України на своєму офіційному порталі оприлюднив важливе інформаційне повідомлення для виробників таких засобів. 

В ньому АМКУ застерігає виробників, що поширення ними на упаковках, етикетках продукції, в рекламі, інформаційних повідомленнях, тощо:

  • неправдивої, неповної або неточної інформації про антисептичні чи дезінфекційні властивості спреїв, розчинів, гелів, серветок та інших засобів 
  • неправдивої інформації про здатність продукції знищувати віруси, у тому числі й COVID-19 чи інші види коронавірусів, з метою приваблення споживачів

є недобросовісною конкуренцією в розумінні ст.15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції»  та може призвести до притягнення такого виробника до відповідальності, передбаченої ст.21 Закону, в тому числі й до накладення штрафу у розмірі до 5% доходу компанії за попередній рік.

 

Так, поширенням інформації, яка вводить в оману споживачів, на думку АМКУ, може вважатися:

  • стимулювання споживачів до придбання продукції шляхом викладення інформації із використанням похідних від Коронавірус / COVID слів та/або візуального зображення вірусу без достатніх підстав;
  • поширення необґрунтованої інформації щодо здатності товару впливати на віруси, у тому числі COVID-19, чи підвищення імунітету;
  • зазначення інформації щодо властивостей засобу, що не відповідає інформації, зазначеній у технологічній документації;
  • відсутність або недостатня кількість діючої речовини у складі засобу;
  • поширення оманливої інформації про час ефективної дії, мінімально необхідної кількості засобу тощо;
  • поширення інформації, що засіб знешкоджує конкретний відсоток бактерій (95%, 99%,  99,9% тощо) за відсутності відповідних випробувань;
  • відсутність дозвільних документів, наданих уповноваженими органами.

 

Звертаємо Вашу увагу, що це НЕ виключний перелік порушень, за які АМКУ може притягнути до відповідальності. А тому кожна ситуація та кожен окремий продукт потребує індивідуального підходу та детального юридичного аналізу, адже навіть банальна помилка маркетолога при розробленні логотипу, етикетки чи рекламного слогану може бути ризиком для виробника та нести суттєві фінансові втрати. 

 

До слова, Антимонопольний комітет України вже розпочав справу проти одного з українських виробників за те, що у рекламному ролику лікарського засобу даного виробника міститься інформація: “Діє на всі складні віруси, включаючи коронавіруси”, без належного обґрунтування.